סוגי תאונות דרכים ברכב

סוגי תאונות דרכים ברכב

סוגי תאונות דרכים ברכב

תאונות דרכים הן תופעה שכיחה בכבישים ברחבי העולם, כאשר כל אירוע מציג אתגרים והשלכות ייחודיות. במאמר הבא נעמיק בסוגים השונים של תאונות דרכים ובהשלכות כל אחד מהם.

תאונות קלות

תאונות דרכים קלות הן מסוג התאונות של התנגשויות קלות הגורמות לנזק ולפציעות מינימליות בדרך כלל. תאונות קלות עשויות לכלול פגיעות ועיקום פגושים, דלתות או מכסי מנוע והתנגשויות מאחור הגורמות פגיעה בדרך כלל בטמבון האחורי או הבגאז’. 

דרכי הטיפול:

בתאונות דרכים קלות בדרך כלל מה שנפגע יותר הוא הרכב. במידה ונפגעתם קלות גם בגוף תמיד עדיף לגשת לרופא משפחה ולהתייעץ. במקרה של פגיעה קלה ברכב תוכלו או לסדר זאת במוסך הקרוב לביתכם, או להתקשר לחברת הביטוח שלכם לפני בכדי לברר האם פוליסת הביטוח שלכם מכסה פגיעות ברכב מהסוג הזה.

תאונות קשות

התנגשויות חזקות גורמות לעיתים קרובות לנזק חמור לכלי רכב ולפציעות של נוסעים. תאונות אלו מתרחשות בדרך כלל במהירויות גבוהות ויכולות להיות מעורבות במספר כלי רכב, דבר המהווה סיכון גבוה לחלילה הרוגים או פציעות חמורות.

דרכי הטיפול:

בתאונות קשות כמובן קודם כל ההנחיה היא לחייג למוקד מגן דוד אדום, לבדוק מה מצב הפגיעות שלכם, של יושבי הרכב שלכם ושל רכבים נוספים שנפגעו באיזור. במידה ואתם בסדר נסו להגיש עזרה לאנשים הפצועים יותר. 

תאונות רכב יחיד

תאונות רכב יחיד מתרחשות כאשר רכב מתנגש בחפץ או מכשול על הכביש, כגון: עץ, תמרור או מעקה בטיחות. תאונות אלו עלולות לנבוע מגורמים כמו נהיגה בהסחת דעת, עייפות או תנאי מזג אוויר קשים ויכולות להוביל לפציעות חמורות או למוות במיוחד אם הרכב מתהפך או מתרסק במהירות גבוהה.

דרכי הטיפול:

בתאונות מהסוג הזה כמובן שמי שאשם הוא בעל הרכב עקב חוסר שימת הלב. הכי טוב במצבים אלו זה פשוט לתעד באמצעות סירטונים ותמונות בנייד את מקום האירוע, לנסות לדבר עם חברת הביטוח שלכם במידע והפוליסה שלכם מכסה נזקים ברכב עקב פגיעה מעצם דומם.

תאונות אשם של צד שלישי:

במקרים מסוימים תאונות דרכים מתרחשות עקב פעולות או רשלנות של צדדים שלישיים, כגון הולכי רגל, רוכבי אופניים, בעלי רכבים אחרים או בעלי חיים על הכביש. תאונות אלו, הידועות כתאונות צד שלישי, עלולות לגרום לנזק לרכוש, לפציעות או במקרה הגרוע ביותר למוות בהתאם לנסיבות ההתנגשות.

דרכי הטיפול:

במקרים אלו חובה מצידכם לתעד כל מה שרק תוכלו, כולל איסוף מידע על הגורם השלישי אם זה בעל רכב אחר או הולך רגל, איסוף ראיות מעדים שהיו באיזור וראו מה שקרה ובנוסף צלמו תמונות וסירטונים במכשיר הנייד שלכם של האירוע של הפגיעות שנגרמו עקב המקרה. כל אלו יעזרו לכם לקבל את הפיצוי ההולם והמגיע לכם עקב הנזק שנגרם לכם בגלל צד שלישי. בנוגע להערכת נזק הרכב שלכם היוועצו בשמאי רכב פרטי או בשמאי הרכב של חברת הביטוח שלכם בכדי לקבל הערכת נזק רכב מדוייקת לרכב שלכם וכמה יעלה לתקן את כלל הפגיעות בכדי שתוכלו להעביר לחברת הביטוח של הצד השלישי.

כתבות נוספות

סוגי תאונות דרכים ברכב

סוגי תאונות דרכים ברכב תאונות דרכים הן תופעה שכיחה בכבישים ברחבי העולם, כאשר כל אירוע מציג אתגרים...

תיקוני צבע קלים לרכב

שמירה על המראה החיצוני הנקי של הרכב יכולה להיות אתגר, במיוחד כשמדובר בשמירה על הצבע שלו. צבע הרכב...

כמה עולה להחזיק רכב

כמה עולה להחזיק רכב בישראל: ולאילו הוצאות יש לצפות? ברקע מסי קנייה משמעותיים ומחירי דלק גבוהים...

מה זה רכב היברידי?

מה זה רכב היברידי? המכוניות ההיברידיות צצו כפתרון מהפכני לאתגרים הסביבתיים ולביקוש הגובר לרכבים...

פגיעה ברכב חונה – מי אשם?

השאלה הראשונה שנשאלת כאשר מתרחשת פגיעה ברכב חונה היא “מי אשם?” – ישנם מקרים שונים שבהם...

תחשיב נזק בתאונת דרכים

Facebook Twitter Youtube חישוב נזק מדויק הוא חיוני במקרים של תאונות דרכים שכן הוא קובע את הפיצוי...

תיקון רכב לאחר תאונה: תהליך והמלצות לחיסכון בכסף

‍החשיבות של תיקון רכב לאחר תאונה תאונות דרכים יכולה להיות אירוע טראומתי המותיר צלקות פיזיות...

מהם הפיצויים המגיעים לכם לאחר תאונת דרכים?

Facebook Twitter Youtube פיצויים בתאונת דרכים: תאונות דרכים הן אירוע בלתי צפוי ומצער שיכול להשפיע...

הערכת נזק לרכב: ייעוץ מקצועי איך לעשות זאת נכון

Facebook Twitter Youtube הערכת נזק לרכב היא תהליך חשוב ברכישת רכב יד שנייה או במקרה של תאונה. במקרים...
Scroll to Top
דילוג לתוכן